Veel gestelde vragen
Gegevens en voorwaarden
Je kunt jouw adresgegevens opslaan, deze worden dan onthouden bij het plaatsen van een bestelling. Je kunt je bestellingen inzien, de bestelstatus volgen. Ook hoef je minder velden in te vullen als je een nieuwe bestelling bij ons plaatst.
Er worden een aantal functionele cookies geplaatst die noodzakelijk zijn om onze website goed te laten functioneren. Voor alle overige cookies kan je zelf bepalen welke er geplaatst mogen worden. Wil je weten welke cookies we plaatsen en hoe je zelf kan bepalen welke er geplaatst mogen worden? Je kan dit terugvinden in onze privacyverklaring.
Onder aan deze pagina staat een link naar onze actuele algemene voorwaarden. Als je een bestelling plaatst krijg je deze ook via de mail toegestuurd.
Heb je nog geen account? Je krijgt tijdens het bestelproces de keuze om een account aan te maken. Je kan hierna een wachtwoord invullen. De door jou ingevulde gegevens worden dan bewaard.
Ja dat kan. Als je ingelogd bent kun je zien welke gegevens we van jou bewaren. Je kan dan zelf eventueel je account verwijderen. Wel zijn wij wettelijk verplicht om een aantal gegevens te bewaren. Je kunt bij ons opvragen welke gegevens van jou bewaard worden.
Nee, je hebt geen account nodig om een bestelling te plaatsen. Je kunt ook eenmalig jouw gegevens invullen en de bestelling afronden.
Als je niet kunt inloggen, controleer eerst of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd. Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Je ontvangt dan een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Als je nu nog steeds niet kunt inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Vraag een nieuw wachtwoord aan. Je ontvangt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Als je nu nog steeds niet kunt inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Retourneren en ruilen
In de meeste gevallen is een retourzending binnen de bedenktijd gratis. Het kan wel voorkomen dat wij een bijdrage vragen in de verzendkosten, dit is afhankelijk van het bestelbedrag en het land waar je retour vandaan komt.
Als we je retour hebben verwerkt ontvangt je per e-mail een creditnota en het bedrag wordt teruggestort op dezelfde manier als waarmee je betaald hebt. Terugstortingen naar een creditcard zijn pas na enkele dagen zichtbaar op jouw overzicht. Eventueel betaalde vergoedingen voor een extra bezorgservice krijg je niet terug. Daarnaast mogen we je aansprakelijk stellen voor eventuele waardevermindering die is ontstaan.
Retourneren kan binnen de bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Voor de volledige voorwaarden kijk onder aan de pagina.
Het is mogelijk om een artikel te ruilen. Vul bij opmerkingen in dat je een artikel graag wilt ruilen. Onze klantenservice neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.
De artikelen dienen compleet, ongebruikt en onbeschadigd in de originele verpakking aan ons teruggestuurd te worden. Verpak de artikelen in een verzenddoos en doe het uitgeprinte formulier van je retouraanvraag ook in de doos. Zonder dit formulier loopt de verwerking van je retour onnodig vertraging op. Plak het retourlabel op de verzenddoos.
Het verwerken van een geretourneerd artikel duurt gemiddeld 7 werkdagen.
Het bedrag wordt teruggestort op dezelfde manier als waarmee je betaald hebt. Heb je na 7 werkdagen na ontvangst van een creditnota nog steeds geen terugbetaling ontvangen? Neem dan contact met op met onze klantenservice.
Onder aan de pagina klik je op retouraanvraag. Voer je bestelnummer in en het e-mailadres waarmee je de bestelling geplaatst hebt. Je bestelling wordt opgehaald en verschijnt in beeld. Vink nu de artikelen aan die je wilt retourneren. Je kunt eventueel de reden van retour aangeven. Er wordt een formulier aangemaakt, druk deze af. Het formulier heb je nodig wanneer je het artikel naar ons terugstuurt. Onze klantenservice neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op over de afhandeling van je retouraanvraag.
Verzenden
Wanneer je het adres per ongeluk fout hebt ingevuld kun je telefonisch of per e-mail contact opnemen met onze klantenservice. Is je pakket al verzonden? Dan kun je het adres laten wijzigen via de track & trace-code die je via de vervoerder ontvangt.
Je kunt ervoor kiezen om je pakket te laten bezorger bij een afhaalpunt bij jou in de buurt. Als een bestelbus niet naar tien verschillende adressen, maar naar één punt hoeft te rijden, scheelt dat aanzienlijk.
Wij versturen onze pakketten naar alle landen binnen Europa. We kunnen bestellingen eventueel ook buiten Europa laten afleveren. Neem voor de mogelijkheden en prijzen in dat geval contact op met onze klantenservice
Vraag bij de receptie naar het juiste afleveradres en zeg dat je een pakket verwacht. Vermeld bij de bestelling altijd je standplaats en je telefoonnummer. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket te laten bezorgen bij een afhaalpunt in de buurt.
Bestellingen vanaf €99,- bezorgen we via onze standaard verzendmethode gratis, binnen Belgïe. Bestel je iets onder de €99,- dan vragen we je om een bijdrage in de verzendkosten. Kies je een andere verzendmethode dan kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden. Onder aan de pagina kan je een actueel overzicht vinden van al onze verzendkosten.
Afhankelijk van de verzendoptie die je tijdens het afrekenen kan kiezen zal de bezorging plaatsvinden door DPD of DHL Expresse.
Neem contact op met onze klantenservice.
Zodra je bestelling wordt verzonden, ontvang je per e-mail een track & trace-code. Hiermee kun je jouw bestelling volgen. Ook word je door de vervoerder per e-mail of sms op de hoogte gehouden van de voortgang van de bezorging.
Het kan zijn dat jouw bestelling nog niet verzonden is. Wanneer je een account hebt aangemaakt kun je daar de status van je bestelling nakijken. Je ontvangt namelijk een track & trace-code zodra wij je bestelling verstuurd hebben. Nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Voorraad en levertijd
Wanneer je voor 14:00 uur bestelt kunnen we het pakket per expresse verzenden. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden. Bij het afronden van je bestelling kan je voor deze verzendoptie kiezen. Je bestelling wordt binnen Europa op werkdagen binnen 24 – 48 uur bezorgd. Een overzicht van de levertijden kan je terugvinden onder aan de pagina bij verzendkosten en levertijden
Er zijn een aantal oorzaken waardoor het langer duurt voor je het pakket ontvangt. 1. Het door jou bestelde product is onverhoopt toch niet op voorraad. Je ontvangt dan hierover van ons een mail. 2. Een piekperiode bij de pakketdiensten, bijvoorbeeld voor de Kerstdagen. 3. Je betaling is nog niet bij ons binnengekomen. 4. Het pakket kan zoek zijn. Heb je vragen neem dan contact op met onze klantenservice. Wij doen ons best om te achterhalen waar je pakket blijft.
Wil je hierover meer informatie, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice.
Doorgaans wordt een bestelling die voor 15:00 uur geplaatst is dezelfde dag nog verzonden. Dit geldt voor werkdagen maandag tot en met vrijdag. Bestellingen van zaterdagen en zon/feestdagen worden de eerstvolgende werkdag verzonden. Wanneer een artikel niet op voorraad is, duurt het langer. Bij elk artikel vermelden we of we deze op voorraad hebben. Op feestdagen wordt er niet bezorgd. Een overzicht van de levertijden kan je terugvinden onder aan de pagina bij verzendkosten en levertijden.
Over Caravanspiegels
Stuur een e-mail naar onze klantenservice met daarin de gegevens van de auto: merk, model en bouwjaar. Je krijgt zo snel mogelijk antwoord.
Voor het monteren is het handig om te controleren of je de juiste houders hebt ontvangen. Bij EMUK vind je de laatste drie cijfers op de houder en bij Oppi zit er een sticker op de houder. Op onze website vind je bij het product een montagehandleiding en/of bekijk de montagevideo. Kom je er niet uit? Neem contact op met onze klantenservice.
Bij het ontwerpen van onze maatwerkspiegels is er rekening gehouden met de inklapfunctie. Slechts bij een enkel model is het uitschakelen van de automatische inklapfunctie noodzakelijk.
Neem contact op met onze klantenservice. Graag het merk, model en bouwjaar in de e-mail vermelden. Wij zullen je dan laten weten welk model caravanspiegels bij jouw auto passen.
Als je gaat rijden met een caravan is het zicht met de buitenspiegels van je auto vaak niet afdoende. Wanneer de caravan breder is dan je auto heb je caravanspiegels nodig om voldoende zicht naar achteren te hebben. Dit is ook wettelijk bepaald, overtreding van deze regels kan tot het opleggen van forse boetes leiden.
Ja, in onze webshop bij de pagina voor onderdelen kun je een losse houder voor links of rechts bestellen. Je hebt hiervoor wel het nummer van de houder nodig. Deze kan je terugvinden op de factuur of pakbon die je ontvangen hebt. Bij twijfel neem je contact op met onze klantenservice.
Raadpleeg de bijgeleverde gebruiksaanwijzing of kijk naar de montagevideo op onze website. Geeft dit geen oplossing neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij leveren standaard complete sets voor de bestuurderskant en voor de bijrijderskant. Bij de EMUK-spiegels wordt standaard ook een opbergtas meegeleverd.
In onze webshop kan je alle losse onderdelen vinden die er te krijgen zijn. Je kan deze gewoon bestellen.
Betalen
Als je betaling is gelukt ontvang je van ons via de e-mail een bevestiging. Heb je deze niet ontvangen controleer dan of je betaling aan Zolio is afgeboekt via de betaalmethode die je gebruikt hebt. Bij betalingen die via Mollie zijn gedaan kan op het bankafschrift ook Mollie of Stg. Mollie Payments staan. Neem contact op met onze klantenservice wanneer de betaling niet gelukt is. We sturen je dan een betaallink.
Alle betalingen laten wij verzorgen door Mollie. Mollie biedt een beveiligde internetomgeving en zorgt ervoor dat jouw geld veilig naar de webshop gaat. Voor het afrekenen word je doorgeleid naar een beveiligde web-omgeving. Let op dat in de balk bovenaan de website een slotje staat. Wanneer het betalen via deze weg niet lukt, kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Al onze betaalmogelijkheden kun je onderaan de pagina vinden.
Bij onze betaalmogelijkheden bieden we ook de mogelijkheid om achteraf te betalen via Klarna. Via Klarna betaal je wanneer je pakket is binnengekomen. Je moet hiervoor wel account aanmaken bij Klarna. Via Klarna.com kan je hiervoor een app installeren op je tablet of telefoon.
Veiligheid en privacy
Ons webadres begint met https:// en niet met http://. De ‘s’ staat voor ‘secure’ wat veilig betekent. Bovendien zie je een slotje in de adresbalk staan.
Dit is een poging tot oplichting. Alle pakketten van ons zijn voldoende gefrankeerd. Wij nemen in geen geval contact met je op per SMS. Geef ook nooit je betalingsgegevens af.
Wij zijn voortdurend bezig om onze bescherming te verbeteren om ervoor te zorgen dat je altijd geniet van optimale veiligheid, nu en in de toekomst. Wil je hier meer over weten? Lees dan onze privacyverklaring.
Nee, onze zendingen zijn voldoende gefrankeerd. Dit is een poging tot oplichting.
Nee, onze zendingen zijn voldoende gefrankeerd. Dit is een poging tot oplichting.
Kies een wachtwoord dat niet vanzelfsprekend is. Zorg er ook voor dat je wachtwoord uniek is. Deel je klantnummer, wachtwoord en andere accountgegevens niet met anderen. Wij zullen je nooit vragen om je wachtwoord. Onze mailtjes zijn altijd afkomstig van e-mailadressen die eindigen op zolio.be of zolio.eu
Wij hebben je telefoonnummer nodig als er onduidelijkheden zijn over je bestelling zodat we deze dan zo snel mogelijk naar je kunnen versturen. Ook onze vervoerders hebben je telefoonnummer nodig om je een SMS te kunnen sturen waarmee je de zending kan volgen en eventueel het afleveradres kunt wijzigen.
Wij versturen uitsluitend na klantcontact per e-mail een betaallink die voorzien is van een uniek kenmerk. Deze betaallink voldoet aan de PSP3 beveiligingseisen.
Garantie en klachten
Heb je een beschadigd artikel ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice. Wij helpen je zo snel mogelijk verder! Voor een snelle afhandeling hebben we wel het bestelnummer nodig.
Heb je een klacht? Neem dan per e-mail, onder vermelding van het factuur- of bestelnummer, contact op met onze klantenservice.
Je aankoopbewijs (factuur) is ook jouw garantiebewijs. Bewaar deze goed! Gebruik je bestelnummer of het factuurnummer als je contact opneemt met ons.
Neem contact op met onze klantenservice zodat we je een kopie kunnen toesturen.
Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. Dit betekent dat u recht hebt op gratis reparatie of vervanging als het product niet goed is. Op al onze producten is de garantie die de fabrikant geeft van toepassing.
De garantie vervalt bij onzorgvuldig gebruik van het product. Bijvoorbeeld: het zich niet houden aan de montagehandleiding, eigen (goedbedoelde) reparaties of reparaties door derden waardoor de schade ontstaan is.
Heb je ons een e-mail gestuurd met een klacht? Je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur een bevestiging van ontvangst. Meestal kunnen wij een klacht snel oplossen. In sommige gevallen zullen we hiervoor meer tijd nodig hebben. Dit zullen wij dan ook vermelden in de bevestigingsmail.
Bestellen
Twijfel je over een artikel? Neem, voordat je de bestelling plaatst, contact met ons op. Wij helpen je graag bij het maken van de juiste keuze. Hierdoor zorg je ervoor dat je meteen het juiste artikel aanschaft.
Neem zo snel mogelijk per telefoon of per e-mail contact met ons op dat je de bestelling wilt annuleren en vergeet niet je ordernummer te vermelden. Stuur je een e-mail? Zet in de onderwerp regel: Annulering samen met je ordernummer. Zodra wij de annulering hebben verwerkt, ontvang je van ons hiervan een bevestiging. Als je pakket al door ons verzonden is en toch bezorgd wordt, neem het niet aan. Laat het pakket met de bezorger mee teruggaan. Heb je gekozen voor een afhaalpunt, laat het pakket dan liggen. Het pakket wordt dan automatisch naar ons teruggestuurd.
Je hebt geen account nodig om een bestelling bij ons te plaatsen. Wanneer je wel een account aanmaakt, kan je daar je bestelling volgen, bestellingen inzien en je gegevens wijzigen.
Je ontvangt na het afronden van je bestelling binnen een aantal minuten een bevestiging van jouw bestelling op het door jou opgegeven e-mailadres. Nu kun je ervan uitgaan dat je bestelling gelukt is. Heb je deze nog niet ontvangen? Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Neem dan contact met ons op.
De factuur wordt nadat we je bestelling hebben verzonden gemaild naar het door jou opgegeven e-mailadres. Geen factuur ontvangen? Controleer ook je map ongewenste e-mail. Niet gevonden? Neem dan contact met ons op.
Plaats de artikel(en) in de winkelmand. Vul daarna je persoonlijke gegevens in. Controleer of je afleveradres volledig en juist is. Kies een verzend- en betaalmethode die bij je past en bevestig de bestelling. Je wordt nu doorverwezen naar ons betaalplatform om je bestelling te betalen. Je ontvangt van ons per mail een bevestiging van je bestelling.
Neem zo snel mogelijk per telefoon of per e-mail contact met ons op. Voor een snelle afhandeling hebben we je ordernummer nodig en willen we graag weten wat er veranderd moet worden.
Wanneer je een account bij ons hebt aangemaakt, kun je inloggen op onze website. Hier kun je al je vorige bestellingen inzien.